KLAUZULA INFORMACYJNA O PRZETWARZANIU DANYCH OSOBOWYCH
Na podstawie art. 13 ust.1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/678 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu tych danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych osobowych) – zwanego dalej Rozporządzeniem, informujemy, iż :
1) Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest: Specjalistyczna Przychodnia Lekarska dla Pracowników Wojska Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Warszawie zlokalizowana przy ulicy Nowowiejskiej 31.
2) Inspektorem Ochrony Danych Osobowych jest Marcin Janczuk mail: iod@spl.pl, tel. 22 526 44 62;
3) Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie art. 9 ust. 2 lit h RODO tj. w celu realizacji świadczeń zdrowotnych na rzecz Pacjenta oraz w związku z wykonywaniem działalności leczniczej zgodnie z ustawą o działalności leczniczej ze szczególnym uwzględnieniem przepisów ustawy o prawach pacjenta oraz Rzeczniku Praw Pacjenta – w związku z tym prawo Pacjenta do bycia zapomnianym, prawo sprzeciwu oraz prawo przenoszenia wobec przetwarzania danych osobowych może zostać ograniczone.
4) Odbiorcami Pani/Pana danych osobowych będą podmioty uprawnione przepisami prawa, w szczególności:
a) podmioty medyczne w celu zapewnienia ciągłości leczenia oraz dostępności opieki zdrowotnej,
b) Towarzystwa Ubezpieczeniowe,
c) organy władzy publicznej uprawnione do pozyskania Pani/Pana danych w związku z prowadzonym postępowaniem,
d) Narodowy Fundusz Zdrowia, w ramach realizowania świadczeń z środków publicznych,
e) podmioty przetwarzające dane w naszym imieniu, np. serwisy IT.
5) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane:
w związku z prowadzeniem i archiwizacją dokumentacji:
-
przez okres 20 lat, licząc od końca roku kalendarzowego, w którym dokonano ostatniego wpisu,
-
dokumentacja w przypadku zgonu pacjenta w skutek uszkodzenia ciała lub zatrucia przetrzymywana jest przez 30 lat od końca roku kalendarzowego w którym doszło do zdarzenia,
-
dokumentacja medyczna umożliwiająca śledzenie losów krwi i jej składników przechowywana jest przez 30 lat od ostatniego wpisu,
-
skierowania lub zlecenia lekarskie przechowywane są przez 5 lat (od końca roku kalendarzowego w którym udzielono danego świadczenia zdrowotnego lub roku kalendarzowego w którym wystawiono skierowanie, ale które nie zostało zrealizowane – 2 lata),
-
dokumentacja sporządzana dla dzieci do lat dwóch, przechowywana jest przez okres 22 lat,
-
na potrzeby dochodzenia i obrony przed roszczeniami związanymi ze zrealizowanymi usługami – przez 6 lat,
-
na potrzeby rachunkowości oraz ze względów podatkowych – przez 5 lat od końca roku kalendarzowego w którym powstał obowiązek podatkowy.
6) W związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo dostępu do treści swoich danych, do ich sprostowania, usunięcia, ograniczenia ich przetwarzania i przenoszenia, a także prawo do wniesienia sprzeciwu, oraz inne uprawnienia w tym zakresie wynikające z obowiązujących przepisów prawa,
7) W przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych odbywa się na podstawie art. 6 ust. 1 lit a, Rozporządzenia czyli zgody na przetwarzanie danych osobowych, przysługuje Pani/Panu prawo do cofnięcia tej zgody w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem, z obowiązującym prawem.
8) W przypadku powzięcia informacji o niezgodnym z prawem przetwarzaniu danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego właściwego w sprawach ochrony danych osobowych.
9) Pani/Pana dane nie będą przetwarzane w sposób zautomatyzowany i nie będą profilowane.
10) Podanie danych osobowych w zakresie wymaganym ustawodawstwem medycznym jest obligatoryjne.